Derfor er det viktig med skikkelige kontormøbler

Som arbeidsgiver har man ansvar for mange ting. Alt fra at kjerneoppgavene blir løst hver eneste dag, til langsiktig utvikling av bedriften. Dette er omfattende oppgaver og derfor kan man fort glemme alle de andre småtingene som er viktig for at de ansatte skal trives. En av disse tingene kan være innholdet i arbeidsmiljøloven, som er laget for at de ansatte skal kunne jobbe i et trygt og godt arbeidsmiljø. En av de største grunnene til at arbeidstakere i Norge melder seg syke er muskel- og skjelettplager. Det å sitte mange timer i løpet av dagen, er ikke spesielt bra, og hvis stillingen belaster ryggen feil kan det ha alvorlige konsekvenser. Skikkelige kontormøbler med bord og stoler som kan innstilles er derfor en god investering på lang sikt. Innen man kjøper inn et stort parti kontormøbler kan det være smart å lytte til de behov som de ansatte måtte ha, for å unngå bomkjøp.

Heve-senkebord og ergonomiske kontorstoler

Et heve-senkebord er som navnet tilsier, et bord som kan senkes og heves. Dette gjør at de ansatte både kan sitte og stå når de arbeider, noe som er godt for bevegelse i ryggsøylen. Noe av det verste for ryggen er nemlig å sitte stille og krumrygget i mange timer i løpet av dagen. Ergonomiske stoler er stoler som kan justeres både i høyden og i rygglenet, sånn at man får avlastet ryggen best mulig. Det kan være lurt å veksle mellom stoler med og uten ryggstøtte, sånn at man får variasjon. Skikkelige kontormøbler kan koste en del, men det er faktisk arbeidsgivers ansvar å sørge for at de ansatte jobber under forhold som er helsemessig fordelaktige. Det kan derfor være smart å investere i litt dyre kontormøbler, sånn at de ansatte ikke får smerter i rygg og nakke, og at møblene holder i mange år.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *