Det å ha sitt eget enkeltpersonforetak kan gi enormt stor frihet til å jobbe med det man har lyst til. Dette kan være alt fra netthandel til servicetjenester, og selv om det krever at man ofte jobber mye, så gir det mulighet til å dele dagen inn som man selv har lyst. Man skal dog ikke glemme at man som eier av et enkeltpersonforetak har det overordnede ansvar i forhold til regnskap, arbeidsmiljø og andre lover samt forskrifter. Med dette ansvaret så følger det ganske mye papirarbeid som man til enhver tid bør ha styr på. Papirarbeid er umulig å unngå, uansett om man jobber i en liten bedrift eller en stor internasjonal bedrift. En god løsning kan derfor være å digitalisere papirarbeidet der det lar seg gjøre. Med elektronisk fakturaløsning fra Ibistic får man en oversiktlig og brukervennlig løsning på hele fakturaprosessen. Derfor slipper man å skanne, tolke og godkjenne fakturaer, noe som kan være ganske tidkrevende. På denne måten får man mer tid til å løse de oppgavene som fører til vekst i bedriften. Les mer her hvis dette lyder interessant.
Husk kravene i arbeidsmiljøloven
Når man driver sitt eget enkeltpersonforetak så har man som sagt også ansvaret for å tilrettelegge for de ansatte i tråd med arbeidsmiljøloven. Hvis de ansatte jobber med for eksempel kjemikalier eller andre stoffer som er helsefarlige, så er det et krav i arbeidsmiljøloven at de ansatte skal ha tilgang på dusj. Som arbeidsgiver bør man alltid sørge for at de ansatte har det godt, og derfor kan det være en god ide å investere i en skikkelig dusj med tilhørende dusjkabinett. Arbeidsmiljøloven består av mange paragrafer som skal sørge for at de ansatte jobber i en trygg og hygienisk bedrift, og derfor er det viktig at man som arbeidsgiver har satt seg skikkelig inn i alle paragrafene.